Projekt „Start w dorosłe życie – ładuj akumulatory!” dofinansowany ze środków z budżetu Województwa Mazowieckiego w obszarze „Nauka, szkolnictwo wyższe, edukacja, oświata i wychowanie”. Projekt skierowany do młodzieży 14+, z terenu działania LGD „Ziemia Chełmońskiego realizowany był od czerwca do października 2024 roku.

W ramach projektu odbyły się spotkania:
- po dwa spotkania 1,5h z redukcji stresu metodą TRE – w sali OSP Żelechów /filia Domu Kultury w Żabiej Woli/ oraz w Sali Widowiskowej filii Teresińskiego Ośrodka Kultury TO Kultura w Teresinie,
- dwa 2h webinary on-line z doradztwa zawodowego,
- sześć 5h warsztatów z rozwoju osobistego i komunikacji, które prowadzone były przez aktorów z Teatru Nowe Formy z Warszawy w czterech lokalizacjach,
- spotkanie z surwiwalem /4h/.
Warsztat z rozwoju osobistego w dn. 11 czerwca 2024r. – Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina w Książenicach. W warsztacie udział wzięło 16 uczniów.

Warsztat z rozwoju osobistego w dn. 12 czerwca 2024r. – Szkoła Podstawowa w Skułach im. Marii Kownackiej z siedzibą w Słubicy Dobrej. W warsztacie udział wzięło 15 uczniów.

Warsztat z rozwoju osobistego w dn. 19 czerwca 2024r.– Szkoła Podstawowa im. Józefa Chełmońskiego w Kuklówce Radziejowickiej. W warsztacie udział wzięło 13 uczniów.

Warsztat z rozwoju osobistego w dn. 12 września 2024r. – Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Józefinie. Razem w trzech warsztatach zorganizowanych w szkole w Józefinie udział wzięło 31 uczniów.
W sumie w warsztatach rozwoju osobistego skierowanych również na współpracę i poprawę komunikacji wzięło udział 75 osób.

Warsztaty TRE, prowadzone przez wykwalifikowanego instruktora miały na celu poprawę kondycji psychofizycznej młodzieży poprzez teoretyczne przybliżenie metody jak również praktyczne ćwiczenia uwalniania emocji i redukcji stresu. Odbywały się w dwóch grupach po 1,5h zajęć dnia 10 lipca 2024r w sali filii Domu Kultury w Żabiej Woli, Ochotniczej Straży Pożarnej w Żelechowie.
W zajęciach wzięło w sumie udział 13 osób.


Dwa 1,5 h warsztaty z redukcji stresu metodą TRE w dniu 6 sierpnia 2024r. odbyły się w Filii Teresińskiego Ośrodka Kultury w sali widowiskowej „Dworzec TO Kultura” w Teresinie.
W dwóch warsztatach wzięło udział 7 osób.


W ramach projektu zaplanowane zostały dwa 2h webinary z doradztwa zawodowego.
Zgłoszenia na webinary przyjmowane były również przez uruchomioną do tego celu aplikację zarezerwuj.pl.
Na webinar on-line w dn. 18 września z terenu działania LGD „Ziemia Chełmońskiego” zgłoszona została młodzież z trzech szkół Gminy Żabia Wola:
- Szkoła Podstawowa im. Marii Kownackiej w Skułach z siedzibą w Słubicy Dobrej,
- Szkoła Podstawowa im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Józefinie,
- Szkoła Podstawowa im. Stefanii Dziewulskiej w Ojrzanowie.
W dwugodzinnym webinarze wzięło udział razem 68 uczniów.




Spotkanie surwiwalowe w dn. 22 września 2024r zorganizowane zostało na terenie Ochotniczej Straży Pożarnej w Skułach. W czterogodzinnym spotkaniu wzięła w nim udział młodzież z Gmin Grodzisk Mazowiecki i Żabia Wola – razem 24 uczestników.
Zajęcia odbywały się grupach. Młodzież spróbowała swoich sił podczas zajęć z łucznictwa oraz zespołowych zajęć sprawnościowych takich jak wspinaczka na linie czy chód na szczudłach. W kolejnych zabawach sprawnościowych takich jak układanie piramidy z klocków przy pomocy lin jak również wyścigu z wykorzystaniem wieloosobowych nart młodzież mogła poćwiczyć koordynację i precyzję oraz z granie w zespole i przekonać się jak ważna jest komunikacja i współpraca w dojściu do celu i realizacji zadania. Zorganizowane zostało również stanowisko nauki rozpalania ognia przy pomocy krzesiwa gdzie przekazane były zasady bezpieczeństwa w obliczu zetknięcia się z dziką przyrodą. Przeprowadzona została pogadanka na temat radzenia sobie w trudnym terenie z dala od cywilizacji – jak rozpoznać kierunki świata bez kompasu, jak pozyskać i gdzie szukać wody, jak pozyskać opał i znaleźć dobre miejsce na rozbicie obozowiska oraz jak i z czego przygotować sobie miejsce do spania. Przedstawione zostały zasady prawidłowego pakowania plecaka oraz wyposażenia surwiwalowej apteczki.
Na koniec zajęć zorganizowany został mały poczęstunek i rozdane zostały dyplomy uczestnictwa
w zajęciach.


Zajęcia realizowane w ramach projektu odbierane zostały z dużym entuzjazmem i otrzymały wysoką ocenę w badaniu ankietowym.
W założeniach projektu wskaźnik, liczba uczestników projektu został przekroczony prawie 4 krotnie. Zakładano w złożonej ofercie 80 a wzięło udział w projekcie 310 uczestników, co sugeruje potrzebę realizacji podobnych przedsięwzięć w przyszłości.