Dzień tygodnia: niedziela, 24 sierpień 2025 |

 Data publikacji ogłoszenia: 28.10.2021

Ogłoszenie nr 3/2021

Lokalna Grupa Działania Ziemia Chełmońskiego

ogłasza nabór  wniosków o przyznanie pomocy w zakresie przedsięwzięcia nr 1.1.1 Zakładanie działalności gospodarczej wskazanego w Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2023 w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020”

 

Termin składania wniosków

19.11.2021 – 17.12.021

Miejsce i tryb składania wniosków

Wnioski wraz z załącznikami należy składać:

  • bezpośrednio (osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę upoważnioną do reprezentacji), w biurze LGD „Ziemia Chełmońskiego” przy ul. Warszawska 24, 96-321 Żabia Wola.
  • w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 15:00,
  • na odpowiednich formularzach w dwóch egzemplarzach w wersji papierowej (oryginał i kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem) oraz w dwóch egzemplarzach w wersji elektronicznej tożsamej z wersją papierową wniosku (na płycie CD/DVD).
  • wniosek należy wypełnić i wydrukować przy użyciu programu MS Excel (ze względu na błędy programowe wykluczono możliwość korzystania z generatora wniosków).

Wnioski składane w innym trybie niż wskazany powyżej nie będą uwzględniane. Złożenie wniosku potwierdza się na jego kopii. Potwierdzenie zawiera datę i godzinę złożenia wniosku oraz jest opatrzone pieczęcią LGD i podpisane przez osobę przyjmującą wniosek. O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina wpływu do biura LGD. Za prawidłowe sporządzenie wniosku odpowiada Wnioskodawca.

Forma wsparcia Premia w wysokości 80 000,00 zł. 

Premia będzie wypłacana (pierwsza transza w wysokości 64 000 zł, co stanowi 80% kwoty pomocy, druga transza w wysokości 16 000 zł, co stanowi 20% kwoty pomocy) w formie płatności ryczałtowej na poniesienie kosztów kwalifikowanych, wskazanych we wniosku i biznesplanie. Wniosek o płatność pierwszej transzy pomocy składa się w terminie do 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Wniosek o płatność drugiej transzy pomocy składa się do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego po spełnieniu warunków wypłaty drugiej transzy w terminie nie późniejszym niż 2 lata od dnia zawarcia umowy i nie później niż w dniu 31 grudnia 2022 r. Druga transza płatności jest wypłacana jeżeli operacja została zrealizowana zgodnie z biznesplanem.

Zakres tematyczny operacji

Rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w rozumieniu art. 2 pkt 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 przez podejmowanie działalności gospodarczej. Operacje w tym zakresie zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na Wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 664) (rozporządzenie MRiRW)

Zakres ten realizuje LSR dla LGD Ziemia Chełmońskiego przez:

Cel ogólny 1. Wsparcie rozwoju gospodarczego i konkurencyjności obszaru LSR do 2023 r

Cel szczegółowy 1.1 Rozwój przedsiębiorczości na obszarze LSR

Przedsięwzięcie 1.1.1 Zakładanie działalności gospodarczej

Warunki udzielania wsparcia Operacja musi:

Złożenie wniosku  wraz z wymaganymi przepisami prawa załącznikami  w miejscu i terminie podanym w ogłoszeniu.

Operacja musi:

  • spełnić warunki określone w rozporządzeniu MRiRW
  • zostać uznana za zgodną z LSR; w tym zgodną z Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
  • osiągnąć co najmniej jeden wskaźnik produktu zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia 2/2021 – Planowane do osiągnięcia w wyniku operacji cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki
  • uzyskać minimalnej liczby punktów,  o której mowa w art. 19 ust. 4 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczność (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1167). Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania w ramach Lokalnych kryteriów wyboru operacji wynosi 100 punktów. Minimalna liczba punktów w ramach oceny spełnienia kryteriów wyboru wynosi 50 punktów. Kryteria wyboru operacji znajdują się w załączniku nr 2 do ogłoszenia 3/2021 – Lokalne kryteria wyboru operacji.
  • w dniu przekazania wniosków o udzielenie wsparcia, o którym mowa w art. 35 ust. 1 lit. b rozporządzenia nr 1303/2013 mieścić się  w limicie środków wskazanym w ogłoszeniu.

Wnioski, które pozytywnie przejdą ocenę zostaną umieszczone na liście operacji wybranych do dofinansowania. O pozycji na liście decyduje liczba uzyskanych punktów. W przypadku równej ilości punktów kilku wniosków o pozycji na liście decyduje termin (dzień, godzina, minuta) przyjęcia wniosku.

Obowiązujące kryteria wyboru operacji Kryteria wyboru operacji znajdują się w załączniku nr 2 do ogłoszenia 3/2021 – Lokalne kryteria wyboru operacji.

 

Wymagane dokumenty,

potwierdzające spełnienie

warunków udzielenia wsparcia

oraz kryteriów wyboru operacji

Wniosek o przyznanie pomocy na operacje w zakresie podejmowania działalności gospodarczej w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego  kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz wskazane we wniosku załączniki niezbędne do ustalenia spełnienia warunków przyznania pomocy.

Uzasadnienie zgodności operacji z lokalnymi kryteriami wyboru, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do ogłoszenia 3/2021 – Lokalne kryteria wyboru operacji.

Oświadczenie o zgodności wersji elektronicznej wniosku z wersją papierową, zgodnie z wzorem załącznik nr 4 do ogłoszenia 3/2021 – Oświadczenie o zgodności wersji elektronicznej wniosku z wersją papierową

Limit dostępnych środków w naborze*

2 267 344,12 zł / 566 836,03 euro *

Limit naboru ustalony jest w walucie EUR, który zostanie przeliczony przez Zarząd Województwa Mazowieckiego po kursie bieżącym (kurs wymiany euro do złotego, publikowany przez Europejski Bank Centralny (EBC) z przedostatniego dnia pracy Komisji Europejskiej w miesiącu poprzedzającym miesiąc dokonania obliczeń)

Informacja o miejscu udostępnienia LSR, formularza wniosku o udzielenie wsparcia, formularza wniosku o płatność oraz formularza umowy o udzielenie wsparcia. Lokalna Strategia Rozwoju,  Procedura oceny i wyboru operacji wraz z załącznikami oraz Kryteria oceny i wyboru operacji dostępne są na stronie internetowej LGD Ziemia Chełmońskiego w zakładce: nabory wniosków https://ziemiachelmonskiego.pl/pl/nabory-wnioskow/

Wszelkie informacje niezbędne dla prawidłowego wypełnienia wniosków udzielane są w biurze LGD „Ziemia Chełmońskiego” w godzinach pracy biura, pod numerem telefonu: 46 858 91 51 bądź e-mailem: biuro@ziemiachelmonskiego.pl

 Załączniki do ogłoszenia

  • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis   –  Załącznik  nr 1 (Stosuje się do pomocy de minimis udzielanej na warunkach określonych w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1)

pobierz - strzałkaFormularz Informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis

 

RODO


Dokumenty aplikacyjne:

II. Operacje w ramach poddziałania 19.2 w zakresie podejmowania działalności gospodarczej (Premie)

Poddziałanie 19.2 Premie – Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – Portal Gov.pl (www.gov.pl)

1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 4z)

2) Biznesplan (wersja 4z)

BP_19_2_P_4z.pdf 0.50MB Biznesplan (wersja 4z)
BP_19_2_P_4z.docx 0.12MB
 Biznesplan – tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (4z)
BP_19_2_P_4z_TabFinans.xlsx 0.03MB
 Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu (4z)
BP_19_2_P_4z_InformPomocn.pdf 0.71MB

3) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 5z)

Umowa_19_2_P_5z_20201221.pdf 0.89MB Załącznik nr 1 Biznesplan 4z
Umowa_19_2_P_4z_Zal_1_BP.pdf 0.84MB
 Załącznik nr 2 Wykaz działek ewidencyjnych
Umowa_19_2_P_5z_Zal_2_WykazDzialek_20201221.pdf 0.24MB
 Załącznik nr 3 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji
Umowa_19_2_P_5z_Zal_3_IMBP_IPRO_20201221.pdf 0.42MB
 Załącznik nr 4 Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy
Umowa_19_2_P_5z_Zal_4_OswOwyrZgody.pdf 0.53MB
 Załącznik nr 5 Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej
Umowa_19_2_P_5z_Zal_5_OswMalz.pdf 0.53MB
 Załącznik nr 6 Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Umowa_19_2_P_5z_Zal_6_RODO.pdf 0.51MB

4) Formularz wniosku o płatność (wersja 4z)

WoP_19_2_P_4z_20190530.pdf 0.46MB Wniosek o płatność wersja 4z
WoP_19_2_P_4z_20190530.xlsx 0.11MB
 Instrukcja wypełniania wniosku o płatność
IW_WoP_19_2_P_4z_20190530.pdf 1.21MB
 Załącznik nr 2_wykaz faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej
WoP_19_2_P_4z_Zal_2_WF_20190530.xlsx 0.04MB
 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu
Spr_z__real_BP.xlsx 0.03MB
 Informacja pomocnicza przy wypełnianiu Sprawozdania z realizacji Biznesplanu
ISpr_z_real_BP_P.pdf 0.17MB

5) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)

IMBP_IPRO_19_2_5z_20210510_(1).pdf 0.38MB Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji
IMBP_IPRO_19_2_5z_20210510_(1).xlsx 0.12MB
 Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji
IMBP_IPRO_19_2_P_InformPomocn_20201221.pdf 0.71MB

6) Wskazówki dla użytkowników formularzy wniosków przygotowanych w MS Excel

Wskazowki_Do_Formularzy_Wnioskow_XLSX.odt 6.37MB