Data publikacji ogłoszenia: 28.10.2021
Ogłoszenie nr 3/2021
Lokalna Grupa Działania Ziemia Chełmońskiego
ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w zakresie przedsięwzięcia nr 1.1.1 Zakładanie działalności gospodarczej wskazanego w Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2023 w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020”
Termin składania wniosków |
19.11.2021 – 17.12.021 |
Miejsce i tryb składania wniosków |
Wnioski wraz z załącznikami należy składać:
Wnioski składane w innym trybie niż wskazany powyżej nie będą uwzględniane. Złożenie wniosku potwierdza się na jego kopii. Potwierdzenie zawiera datę i godzinę złożenia wniosku oraz jest opatrzone pieczęcią LGD i podpisane przez osobę przyjmującą wniosek. O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina wpływu do biura LGD. Za prawidłowe sporządzenie wniosku odpowiada Wnioskodawca. |
Forma wsparcia | Premia w wysokości 80 000,00 zł.
Premia będzie wypłacana (pierwsza transza w wysokości 64 000 zł, co stanowi 80% kwoty pomocy, druga transza w wysokości 16 000 zł, co stanowi 20% kwoty pomocy) w formie płatności ryczałtowej na poniesienie kosztów kwalifikowanych, wskazanych we wniosku i biznesplanie. Wniosek o płatność pierwszej transzy pomocy składa się w terminie do 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Wniosek o płatność drugiej transzy pomocy składa się do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego po spełnieniu warunków wypłaty drugiej transzy w terminie nie późniejszym niż 2 lata od dnia zawarcia umowy i nie później niż w dniu 31 grudnia 2022 r. Druga transza płatności jest wypłacana jeżeli operacja została zrealizowana zgodnie z biznesplanem. |
Zakres tematyczny operacji |
Rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w rozumieniu art. 2 pkt 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 przez podejmowanie działalności gospodarczej. Operacje w tym zakresie zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na Wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 664) (rozporządzenie MRiRW) Zakres ten realizuje LSR dla LGD Ziemia Chełmońskiego przez: Cel ogólny 1. Wsparcie rozwoju gospodarczego i konkurencyjności obszaru LSR do 2023 r Cel szczegółowy 1.1 Rozwój przedsiębiorczości na obszarze LSR Przedsięwzięcie 1.1.1 Zakładanie działalności gospodarczej |
Warunki udzielania wsparcia | Operacja musi:
Złożenie wniosku wraz z wymaganymi przepisami prawa załącznikami w miejscu i terminie podanym w ogłoszeniu. Operacja musi:
Wnioski, które pozytywnie przejdą ocenę zostaną umieszczone na liście operacji wybranych do dofinansowania. O pozycji na liście decyduje liczba uzyskanych punktów. W przypadku równej ilości punktów kilku wniosków o pozycji na liście decyduje termin (dzień, godzina, minuta) przyjęcia wniosku. |
Obowiązujące kryteria wyboru operacji | Kryteria wyboru operacji znajdują się w załączniku nr 2 do ogłoszenia 3/2021 – Lokalne kryteria wyboru operacji.
|
Wymagane dokumenty,
potwierdzające spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji |
Wniosek o przyznanie pomocy na operacje w zakresie podejmowania działalności gospodarczej w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz wskazane we wniosku załączniki niezbędne do ustalenia spełnienia warunków przyznania pomocy. Uzasadnienie zgodności operacji z lokalnymi kryteriami wyboru, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do ogłoszenia 3/2021 – Lokalne kryteria wyboru operacji. Oświadczenie o zgodności wersji elektronicznej wniosku z wersją papierową, zgodnie z wzorem załącznik nr 4 do ogłoszenia 3/2021 – Oświadczenie o zgodności wersji elektronicznej wniosku z wersją papierową |
Limit dostępnych środków w naborze* |
2 267 344,12 zł / 566 836,03 euro * Limit naboru ustalony jest w walucie EUR, który zostanie przeliczony przez Zarząd Województwa Mazowieckiego po kursie bieżącym (kurs wymiany euro do złotego, publikowany przez Europejski Bank Centralny (EBC) z przedostatniego dnia pracy Komisji Europejskiej w miesiącu poprzedzającym miesiąc dokonania obliczeń) |
Informacja o miejscu udostępnienia LSR, formularza wniosku o udzielenie wsparcia, formularza wniosku o płatność oraz formularza umowy o udzielenie wsparcia. | Lokalna Strategia Rozwoju, Procedura oceny i wyboru operacji wraz z załącznikami oraz Kryteria oceny i wyboru operacji dostępne są na stronie internetowej LGD Ziemia Chełmońskiego w zakładce: nabory wniosków https://ziemiachelmonskiego.pl/pl/nabory-wnioskow/ |
Wszelkie informacje niezbędne dla prawidłowego wypełnienia wniosków udzielane są w biurze LGD „Ziemia Chełmońskiego” w godzinach pracy biura, pod numerem telefonu: 46 858 91 51 bądź e-mailem: biuro@ziemiachelmonskiego.pl
Załączniki do ogłoszenia
- Załącznik 1 do Ogłoszenia 3/2021 – Planowane do osiągnięcia w wyniku operacji cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki Załącznik 1 do Ogłoszenia 3 2021
- Załącznik 2 do ogłoszenia 3/2021 – Lokalne kryteria wyboru operacji Załącznik 2 do ogłoszenia 3 2021
- Załącznik 3 do Ogłoszenia 3/2021 – wzór Uzasadnienia zgodności operacji z lokalnymi kryteriami wyboru Załącznik 3 do Ogłoszenia 3 2021
- Wersja edytowalna załącznika 3 do Ogłoszenia 3/2021 – Załącznik 3 do Ogłoszenia 3 2021
- Załącznik 4 do Ogłoszenia 3/2021 – wzór Oświadczenia o zgodności wersji elektronicznej wniosku z wersją papierową Załącznik 4 do Ogłoszenia 3 2021
- Druk oświadczenia z danymi zarówno UMWM_ LGD – RODO_klauzule_19.2_LGD-ZCH
- Wersja edytowalna Druk oświadczenia z danymi zarówno UMWM_ LGD RODO_klauzule_19.2_LGD ZCH
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – Załącznik nr 1 (Stosuje się do pomocy de minimis udzielanej na warunkach określonych w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, str. 1)
Formularz Informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Dokumenty aplikacyjne:
II. Operacje w ramach poddziałania 19.2 w zakresie podejmowania działalności gospodarczej (Premie)
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 4z)
WoPP_19_2_P_4z.xlsx 0.18MB Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 4z)
WoPP_19_2_P_4z.pdf 0.66MB Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (4z)
IW_WoPP_19_2_P_4z.pdf 0.53MB
2) Biznesplan (wersja 4z)
BP_19_2_P_4z.pdf 0.50MB Biznesplan (wersja 4z)
BP_19_2_P_4z.docx 0.12MB Biznesplan – tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (4z)
BP_19_2_P_4z_TabFinans.xlsx 0.03MB Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu (4z)
BP_19_2_P_4z_InformPomocn.pdf 0.71MB
3) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 5z)
Umowa_19_2_P_5z_20201221.pdf 0.89MB Załącznik nr 1 Biznesplan 4z
Umowa_19_2_P_4z_Zal_1_BP.pdf 0.84MB Załącznik nr 2 Wykaz działek ewidencyjnych
Umowa_19_2_P_5z_Zal_2_WykazDzialek_20201221.pdf 0.24MB Załącznik nr 3 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji
Umowa_19_2_P_5z_Zal_3_IMBP_IPRO_20201221.pdf 0.42MB Załącznik nr 4 Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy
Umowa_19_2_P_5z_Zal_4_OswOwyrZgody.pdf 0.53MB Załącznik nr 5 Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej
Umowa_19_2_P_5z_Zal_5_OswMalz.pdf 0.53MB Załącznik nr 6 Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Umowa_19_2_P_5z_Zal_6_RODO.pdf 0.51MB
4) Formularz wniosku o płatność (wersja 4z)
WoP_19_2_P_4z_20190530.pdf 0.46MB Wniosek o płatność wersja 4z
WoP_19_2_P_4z_20190530.xlsx 0.11MB Instrukcja wypełniania wniosku o płatność
IW_WoP_19_2_P_4z_20190530.pdf 1.21MB Załącznik nr 2_wykaz faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej
WoP_19_2_P_4z_Zal_2_WF_20190530.xlsx 0.04MB Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu
Spr_z__real_BP.xlsx 0.03MB Informacja pomocnicza przy wypełnianiu Sprawozdania z realizacji Biznesplanu
ISpr_z_real_BP_P.pdf 0.17MB
5) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
IMBP_IPRO_19_2_5z_20210510_(1).pdf 0.38MB Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji
IMBP_IPRO_19_2_5z_20210510_(1).xlsx 0.12MB Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji
IMBP_IPRO_19_2_P_InformPomocn_20201221.pdf 0.71MB
6) Wskazówki dla użytkowników formularzy wniosków przygotowanych w MS Excel