Dzień tygodnia: środa, 05 luty 2025 |

 Data publikacji ogłoszenia: 09.10.2023

Dane źródłowe ARiMR: https://www.gov.pl/web/arimr/poddzialanie-192-wsparcie-na-wdrazanie-operacji-w-ramach-strategii-rozwoju-lokalnego-kierowanego-przez-spolecznosc3

Ogłoszenie nr 2/2023

Lokalna Grupa Działania Ziemia Chełmońskiego

ogłasza  nabór  wniosków o przyznanie pomocy w zakresie przedsięwzięcia nr 2.1.1 Infrastruktura turystyczna i drogowa wskazanego w Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2023 w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020”

Termin składania wniosków30.10 – 15.11.2023
Miejsce i tryb składania wnioskówWnioski wraz z załącznikami należy składać: bezpośrednio (osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę upoważnioną do reprezentacji), w biurze LGD „Ziemia Chełmońskiego” ul. Warszawska 24, Żabia Wolaw dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 14:00,na odpowiednich formularzach w trzech egzemplarzach w wersji papierowej (oryginał i kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem) oraz w trzech egzemplarzach w wersji elektronicznej tożsamej z wersją papierową wniosku (na płycie CD/DVD).wniosek należy wypełnić i wydrukować przy użyciu programu MS Excel (ze względu na błędy programowe wykluczono możliwość korzystania z generatora wniosków).   Wnioski składane w innym trybie niż wskazany powyżej nie będą uwzględniane. Złożenie wniosku potwierdza się na jego kopii. Potwierdzenie zawiera datę i godzinę złożenia wniosku oraz jest opatrzone pieczęcią LGD i podpisane przez osobę przyjmującą wniosek. O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina wpływu do biura LGD. Za prawidłowe sporządzenie wniosku odpowiada Wnioskodawca.
Forma wsparciaRefundacja poniesionych kosztów w wysokości do 63,63% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku jednostki sektora finansów publicznychdo 70% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku podmiotu wykonującego działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczejdo 90% kosztów kwalifikowanych – w przypadku pozostałych podmiotów
Zakres tematyczny operacjiBudowa lub przebudowa ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej lub Budowy lub przebudowy publicznych dróg gminnych lub powiatowych, które umożliwiają połączenie obiektów użyteczności publicznej, w których są świadczone usługi społeczne, zdrowotne, opiekuńczo-wychowawcze lub edukacyjne dla ludności lokalnej, z siecią dróg publicznych albo skracają dystans lub czas dojazdu do tych obiektów. Operacje w tym zakresie zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 6 lub 7 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na Wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2019 r., poz. 664 z późn. zm.).Zakres ten realizuje LSR dla LGD Ziemia Chełmońskiego przez: Cel ogólny 2. Wzmocnienie atrakcyjności obszaru LSR do 2023 r. Cel szczegółowy 2.1 Budowa, przebudowa infrastruktury turystycznej i drogowej na obszarze LSR do 2023 roku Przedsięwzięcie 2.1.1 Infrastruktura turystyczna i drogowa
Warunki udzielania wsparciaOperacja musi: spełnić warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na Wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2019 r., poz. 664 z późn. zm.).spełnić warunki oceny wstępnej,zostać uznana za zgodną z warunkami przyznania pomocy określonymi w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020;zostać uznana za zgodną z LSR,osiągnąć co najmniej jeden wskaźnik produktu zgodnie z Załącznikiem 1 do Ogłoszenia nr 2/2023 – Planowane do osiągnięcia w wyniku operacji cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki” załączonym do ogłoszenia o naborzeosiągnąć minimum liczbypunktów w ocenie wg lokalnych kryteriów wyboru operacji określonych w załączniku nr 2 do ogłoszenia 2/2023). Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania w ramach lokalnych kryteriów wyboru operacji wynosi 100 punktów. Minimalna liczba punktów w ramach oceny spełnienia kryteriów wyboru dla podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy wynosi 50 punktóww dniu przekazania wniosków o udzielenie wsparcia, o którym mowa w art. 35 ust. 1 lit. b rozporządzenia nr 1303/2013 mieszczenie się operacji w limicie środków wskazanym w ogłoszeniu. Wnioski, które pozytywnie przejdą ocenę zostaną umieszczone na liście operacji wybranych do dofinansowania. O pozycji na liście decyduje liczba uzyskanych punktów. W przypadku równej ilości punktów kilku wniosków o pozycji na liście decyduje termin (dzień, godzina, minuta) przyjęcia wniosku.
Obowiązujące kryteria wyboru operacjiKryteria wyboru operacji znajdują się w załączniku nr 2 do ogłoszenia 2/2023Lokalne kryteria wyboru operacji. Wnioskodawca musi załączyć do wniosku wraz z załącznikami Uzasadnienie zgodności operacji z lokalnymi kryteriami wyboru, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do ogłoszenia.
Wymagane dokumenty, potwierdzające spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacjiWniosek o przyznanie pomocy na operacje w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz wskazane we wniosku załączniki niezbędne do ustalenia spełnienia warunków przyznania pomocy. Uzasadnienie zgodności operacji z lokalnymi kryteriami wyboru, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do ogłoszenia.
Limit dostępnych środków w naborze*359 575,00 euro, (1 euro = 4 zł) * Limit naboru ustalony jest w walucie EUR, który zostanie przeliczony przez Zarząd Województwa Mazowieckiego po kursie bieżącym (kurs wymiany euro do złotego, publikowany przez Europejski Bank Centralny (EBC) z przedostatniego dnia pracy Komisji Europejskiej w miesiącu poprzedzającym miesiąc dokonania obliczeń)
Informacja o miejscu udostępnienia LSR, formularza wniosku o udzielenie wsparcia, formularza wniosku o płatność oraz formularza umowy o udzielenie wsparcia.Lokalna Strategia Rozwoju,  Procedura oceny i wyboru operacji wraz z załącznikami oraz Kryteria oceny i wyboru operacji dostępne są na stronie internetowej LGD Ziemia Chełmońskiego w zakładce: nabory wniosków http://ziemiachelmonskiego.pl/pl/nabory-wnioskow/

Wszelkie informacje niezbędne dla prawidłowego wypełnienia wniosków udzielane są w biurze LGD „Ziemia Chełmońskiego” w godzinach pracy biura, pod numerem telefonu: 46 858 91 51 bądź e-mailem: biuro@ziemiachelmonskiego.pl

Załączniki do ogłoszenia

  • Załącznik 1 do ogłoszenia 2/2023– Planowane do osiągnięcia w wyniku operacji cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki
  • Załącznik 2 do ogłoszenia 2/2023 – Lokalne kryteria wyboru operacji
  • Załącznik 3 do Ogłoszenia nr 2/2023–  Uzasadnienie zgodności operacji z lokalnymi kryteriami wyboru
  • Załącznik 4 do Ogłoszenia nr 2/2023 – Oświadczenie o zgodności wersji elektronicznej z wersją papierową wniosku

https://www.gov.pl/web/arimr/poddzialanie-192-wsparcie-na-wdrazanie-operacji-w-ramach-strategii-rozwoju-lokalnego-kierowanego-przez-spolecznosc3

I. Operacje w ramach poddziałania 19.2 z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej (Inne/Własne)

1. Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 5z). Wzór wniosku w wersji 5z obowiązuje dla naborów ogłoszonych po 27 lipca 2022 r.

Materiały

Wniosek​_o​_przyznanie​_pomocy​_19​_2​_I​_5​_z
Wniosek​_o​_przyznanie​_pomocy​_19​_2​_I​_5​_z.xlsx 0.34MB
Dodatkowe​_arkusze​_dla​_podmiotów​_współwnioskujących​_19​_2​_I​_5​_z
Dodatkowe​_arkusze​_dla​_podmiotów​_współwnioskujących​_19​_2​_I​_5​_z.xlsx 0.18MB
Wniosek​_o​_przyznanie​_pomocy​_19​_2​_I​_5z
Wniosek​_o​_przyznanie​_pomocy​_19​_2​_I​_5z.pdf 1.00MB
Dodatkowe​_arkusze​_dla​_podmiotów​_współwnioskujących​_19​_2​_I​_5​_z
Dodatkowe​_arkusze​_dla​_podmiotów​_współwnioskujących​_19​_2​_I​_5​_z.pdf 0.68MB
Instrukcja​_do​_wniosku​_o​_przyznanie​_pomocy​_I​_19​_2​_5z
Instrukcja​_do​_wniosku​_o​_przyznanie​_pomocy​_I​_19​_2​_5z.pdf 0.77MB
Informacja​_dla​_nabywcy​_następcy​_19.2​_I​_5​_z
Informacja​_dla​_nabywcy​_następcy​_192​_I​_5​_z.pdf 0.21MB

2) Biznesplan (wersja 5z)

Materiały

Biznesplan​_19​_2​_I​_5z
Biznesplan​_19​_2​_I​_5z.pdf 0.49MB
Biznesplan​_19​_2​_I​_5z
Biznesplan​_19​_2​_I​_5z.docx 0.13MB
Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych​_19.2​_I​_ 5z
Biznesplan​_Inkubator​_19​_2​_I​_5z.docx 0.12MB
Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych​_19.2​_I​_ 5z
Biznesplan​_Inkubator​_19​_2​_I​_5z.pdf 0.50MB
Biznesplan Tabele finansowe​_19.2​_inne​_5z
BP​_19​_2​_I​_5z​_TabFinans.xlsx 0.03MB
Tabele​_finansowe​_Inkubator​_Biznesplan​_19​_2​_I​_5z
Tabele​_finansowe​_Inkubator​_Biznesplan​_19​_2​_I​_5z.xlsx 0.03MB
Informacja​_pomocnicza​_Biznesplan​_I​_19​_2​_5z
Informacja​_pomocnicza​_Biznesplan​_I​_19​_2​_5z.pdf 0.70MB

3) Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa

Materiały

Oświadczenie​_o​_wielkości​_przedsiębiorstwa
Oświadczenie​_o​_wielkości​_przedsiębiorstwa.xls 0.12MB
Oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa
Osw​_MSP.pdf 0.62MB
Zasady​_wypełniania​_oświadczenia​_o​_wielkości​_przedsiębiorstwa
Zasady​_wypełniania​_oświadczenia​_o​_wielkości​_przedsiębiorstwa.pdf 1.27MB

4) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 9z)

Materiały

Umowa​_19.2​_inne​_wł​_9z
Umowa​_192​_inne​_wł​_wer​_9z.pdf 0.57MB
Umowa​_19.2​_inne​_wł​_wer​_9z
Umowa​_192​_inne​_wł​_wer​_9z.docx 0.12MB
zał​_nr​_1​_ZRF​_19.2​_inne​_wł​_umowa​_9z
zał​_nr​_1​_ZRF​_192​_inne​_wł​_umowa​_9z.pdf 0.13MB
zał​_nr​_1​_ZRF​_19.2​_inne​_wł​_umowa​_9z
zał​_nr​_1​_ZRF​_192​_inne​_wł​_umowa​_9z.xlsx 0.02MB
zał​_nr​_2​_wykaz działek​_umowa​_9z
zał​_nr​_2​_wykdziałek​_umowa​_9z.pdf 0.08MB
zał​_nr​_2​_wyk.działek​_umowa​_9z
zał​_nr​_2​_wykdziałek​_umowa​_9z.xls 0.05MB
zał​_nr​_3​_kary​_umowa​_9z
zał​_nr​_3​_kary​_umowa​_9z.pdf 0.24MB
zał​_nr​_3​_kary​_umowa​_9z
zał​_nr​_3​_kary​_umowa​_9z.docx 0.04MB
zał​_nr​_3a​_kary​_umowa​_9z
zał​_nr​_3a​_kary​_umowa​_9z.pdf 0.31MB
zał​_nr​_3a​_kary​_umowa​_9z
zał​_nr​_3a​_kary​_umowa​_9z.docx 0.03MB
zał​_nr​_5​_IMRB​_IPRO​_192​_I​_W​_9z
zał​_nr​_5​_IMRB​_IPRO​_192​_I​_W​_9z.pdf 0.19MB
zał​_nr​_5​_IMRB​_IPRO​_192.​_I​_W​_umowa​_9z
zał​_nr​_5​_IMRB​_IPRO​_192​_I​_W​_umowa​_9z.xlsx 0.12MB
zał​_nr​_6​_Oświadcz​_o​_wyraż​_zgody​_umowa​_9z
zał​_nr​_6​_Oświadcz​_o​_wyraż​_zgody​_umowa​_9z.pdf 0.22MB
zał​_nr​_6​_Oświadcz​_o​_wyraż​_zgody​_umowa​_9z
zał​_nr​_6​_Oświadcz​_o​_wyraż​_zgody​_umowa​_9z.docx 0.03MB
zał​_nr​_7​_Oświadczenie​_małż​_rozdziel​_umowa​_9z
zał​_nr​_7​_Oświadczenie​_małż​_rozdziel​_umowa​_9z.pdf 0.21MB
zał​_nr​_7​_Oświadczenie​_małż​_rozdziel​_umowa​_9z
zał​_nr​_7​_Oświadczenie​_małż​_rozdziel​_umowa​_9z.docx 0.03MB
zał​_nr​_8​_Oświadczenie​_współwł​_umowa​_9z
zał​_nr​_8​_Oświadczenie​_współwł​_umowa​_9z.pdf 0.21MB
zał​_nr​_8​_Oświadczenie​_współwł​_umowa​_9z
zał​_nr​_8​_Oświadczenie​_współwł​_umowa​_9z.docx 0.03MB
zał​_nr​_9​_Deklaracja​_małżo​_współwł​_wyraż​_zgody​_umowa​_9z
zał​_nr​_9​_Deklaracja​_małżo​_współwł​_wyraż​_zgody​_umowa​_9z.pdf 0.21MB
zał​_nr​_9​_Deklaracja​_małżo​_współwł​_umowa​_9z
zał​_nr​_9​_Deklaracja​_małżo​_współwł​_umowa​_9z.docx 0.03MB
zał​_nr​_10​_RODO​_umowa​_9z
zał​_nr​_10​_RODO​_umowa​_9z.pdf 0.17MB
zał​_nr​_10​_RODO​_umowa​_9z
zał​_nr​_10​_RODO​_umowa​_9z.docx 0.03MB

5) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy

Materiały

Umowa​_o​_przyznaniu​_pomocy​_następcy​_prawnemu​_nabywcy​_Beneficjenta​_19.2​_inne
Umowa​_o​_przyznaniu​_pomocy​_następcy​_prawnemu​_nabywcy​_Beneficjenta​_19.2​_inne.pdf 0.19MB
Zał​_nr​_2​_Wykaz​_działek
Zał​_nr​_2​_Wykaz​_działek.pdf 0.14MB
Zał​_nr​_3​_Informacja​_o​_przetwarzaniu​_danych​_osobowych
Zał​_nr​_3​_Informacja​_o​_przetwarzaniu​_danych​_osobowych.pdf 0.17MB
Załącznik​_nr​_4​_Oświadczenie​_małżonka
Załącznik​_nr​_4​_Oświadczenie​_małżonka.pdf 0.21MB
Zał​_nr​_5​_Oświadczenie​_Beneficjenta​_o​_niepozostawaniu​_w​_związku
Zał​_nr​_5​_Oświadczenie​_Beneficjenta​_o​_niepozostawaniu​_w​_związku.pdf 0.21MB
Zał​_nr​_6​_Oświadczenie​_Współwłaściciela​_o​_niepozostawaniu​_w​_związku
Zał​_nr​_6​_Oświadczenie​_Współwłaściciela​_o​_niepozostawaniu​_w​_związku.pdf 0.21MB
Zał​_nr​_7​_Deklaracja​_małżonka
Zał​_nr​_7​_Deklaracja​_małżonka.pdf 0.21MB

6) Formularz wniosku o płatność (wersja 5z i 4z)

Wersja 4z formularza wniosku o płatność – obowiązuje w przypadku spraw, w ramach których odbyła się już ocena wcześniejszego etapu płatności lub trwa ocena wniosku o płatność a Beneficjent zobowiązany jest złożyć uzupełnienia w ramach tej oceny.

Wersja 5z formularza wniosku o płatność – obowiązuje w przypadku spraw, w ramach których planowane jest dopiero złożenie wniosku o płatność

Materiały

WoP​_19​_2​_IW​_5z
WoP​_19​_2​_IW​_5z.pdf 0.47MB
WoP​_19.2​_IW​_5z​_edytowalny
WoP​_19​_2​_IW​_5z.xlsx 0.16MB
Dodatkowy arkusz dla współwnioskujących​_5z
WoP​_19​_2​_IW​_5z​_ark​_wspolwn​_edytow.pdf 0.19MB
Dodatkowy arkusz dla współwnioskujących​_5z​_edytowalny
WoP​_19​_2​_IW​_5z​_ark​_wspolwn​_edytow.xlsx 0.07MB
Instrukcja do wniosku o płatność​_5z
1​_IWoP​_19​_2​_I​_W​_5z.pdf 0.96MB
Wniosek o płatność​_4z
WoP​_19​_2​_I​_4z​_20190605.pdf 0.48MB
Wniosek o płatność​_4z​_edytowalny
WoP​_19​_2​_I​_4z​_20190723.xlsx 0.13MB
Instrukcja do wniosku o płatność​_4z
IWoP​_19​_2​_I​_W​_4z.pdf 1.42MB
Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu
Spr​_z​_real​_BP​_I​_W​_5z.pdf 0.15MB
Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu
Spr​_z​_real​_BP​_I​_W​_5z.xlsx 0.03MB
Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących​_4z
WoP​_19​_2​_I​_4z​_ark​_wspolwn.pdf 0.37MB
Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących​_4z​_edytowalny
WoP​_19​_2​_I​_4z​_ark​_wspolwn.xlsx 0.04MB

7) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)

Materiały

Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji
IMBP​_IPRO​_19​_2​_5z​_20210510.xlsx 0.12MB
Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji
IMBP​_IPRO​_19​_2​_5z​_20210510.pdf 0.38MB
Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji
IP​_IMBP​_IPRO​_19​_2​_I​_P​_20191004.pdf 0.52MB

8) Wskazówki dla użytkowników formularzy wniosków przygotowanych w formacie MS Excel

Materiały

Wskazowki​_Do​_Formularzy​_Wnioskow​_XLSX
Wskazowki​_Do​_Formularzy​_Wnioskow​_XLSX.odt 6.37MB