Data publikacji ogłoszenia: 09.10.2023
Dane źródłowe ARiMR: https://www.gov.pl/web/arimr/poddzialanie-192-wsparcie-na-wdrazanie-operacji-w-ramach-strategii-rozwoju-lokalnego-kierowanego-przez-spolecznosc3
Ogłoszenie nr 2/2023
Lokalna Grupa Działania Ziemia Chełmońskiego
ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w zakresie przedsięwzięcia nr 2.1.1 Infrastruktura turystyczna i drogowa wskazanego w Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2023 w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020”
Termin składania wniosków | 30.10 – 15.11.2023 |
Miejsce i tryb składania wniosków | Wnioski wraz z załącznikami należy składać: bezpośrednio (osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę upoważnioną do reprezentacji), w biurze LGD „Ziemia Chełmońskiego” ul. Warszawska 24, Żabia Wolaw dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 14:00,na odpowiednich formularzach w trzech egzemplarzach w wersji papierowej (oryginał i kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem) oraz w trzech egzemplarzach w wersji elektronicznej tożsamej z wersją papierową wniosku (na płycie CD/DVD).wniosek należy wypełnić i wydrukować przy użyciu programu MS Excel (ze względu na błędy programowe wykluczono możliwość korzystania z generatora wniosków). Wnioski składane w innym trybie niż wskazany powyżej nie będą uwzględniane. Złożenie wniosku potwierdza się na jego kopii. Potwierdzenie zawiera datę i godzinę złożenia wniosku oraz jest opatrzone pieczęcią LGD i podpisane przez osobę przyjmującą wniosek. O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina wpływu do biura LGD. Za prawidłowe sporządzenie wniosku odpowiada Wnioskodawca. |
Forma wsparcia | Refundacja poniesionych kosztów w wysokości do 63,63% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku jednostki sektora finansów publicznychdo 70% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku podmiotu wykonującego działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczejdo 90% kosztów kwalifikowanych – w przypadku pozostałych podmiotów |
Zakres tematyczny operacji | Budowa lub przebudowa ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej lub Budowy lub przebudowy publicznych dróg gminnych lub powiatowych, które umożliwiają połączenie obiektów użyteczności publicznej, w których są świadczone usługi społeczne, zdrowotne, opiekuńczo-wychowawcze lub edukacyjne dla ludności lokalnej, z siecią dróg publicznych albo skracają dystans lub czas dojazdu do tych obiektów. Operacje w tym zakresie zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 6 lub 7 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na Wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2019 r., poz. 664 z późn. zm.).Zakres ten realizuje LSR dla LGD Ziemia Chełmońskiego przez: Cel ogólny 2. Wzmocnienie atrakcyjności obszaru LSR do 2023 r. Cel szczegółowy 2.1 Budowa, przebudowa infrastruktury turystycznej i drogowej na obszarze LSR do 2023 roku Przedsięwzięcie 2.1.1 Infrastruktura turystyczna i drogowa |
Warunki udzielania wsparcia | Operacja musi: spełnić warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na Wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2019 r., poz. 664 z późn. zm.).spełnić warunki oceny wstępnej,zostać uznana za zgodną z warunkami przyznania pomocy określonymi w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020;zostać uznana za zgodną z LSR,osiągnąć co najmniej jeden wskaźnik produktu zgodnie z Załącznikiem 1 do Ogłoszenia nr 2/2023 – Planowane do osiągnięcia w wyniku operacji cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki” załączonym do ogłoszenia o naborzeosiągnąć minimum liczbypunktów w ocenie wg lokalnych kryteriów wyboru operacji określonych w załączniku nr 2 do ogłoszenia 2/2023). Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania w ramach lokalnych kryteriów wyboru operacji wynosi 100 punktów. Minimalna liczba punktów w ramach oceny spełnienia kryteriów wyboru dla podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy wynosi 50 punktóww dniu przekazania wniosków o udzielenie wsparcia, o którym mowa w art. 35 ust. 1 lit. b rozporządzenia nr 1303/2013 mieszczenie się operacji w limicie środków wskazanym w ogłoszeniu. Wnioski, które pozytywnie przejdą ocenę zostaną umieszczone na liście operacji wybranych do dofinansowania. O pozycji na liście decyduje liczba uzyskanych punktów. W przypadku równej ilości punktów kilku wniosków o pozycji na liście decyduje termin (dzień, godzina, minuta) przyjęcia wniosku. |
Obowiązujące kryteria wyboru operacji | Kryteria wyboru operacji znajdują się w załączniku nr 2 do ogłoszenia 2/2023 – Lokalne kryteria wyboru operacji. Wnioskodawca musi załączyć do wniosku wraz z załącznikami Uzasadnienie zgodności operacji z lokalnymi kryteriami wyboru, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do ogłoszenia. |
Wymagane dokumenty, potwierdzające spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji | Wniosek o przyznanie pomocy na operacje w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz wskazane we wniosku załączniki niezbędne do ustalenia spełnienia warunków przyznania pomocy. Uzasadnienie zgodności operacji z lokalnymi kryteriami wyboru, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do ogłoszenia. |
Limit dostępnych środków w naborze* | 359 575,00 euro, (1 euro = 4 zł) |
Informacja o miejscu udostępnienia LSR, formularza wniosku o udzielenie wsparcia, formularza wniosku o płatność oraz formularza umowy o udzielenie wsparcia. | Lokalna Strategia Rozwoju, Procedura oceny i wyboru operacji wraz z załącznikami oraz Kryteria oceny i wyboru operacji dostępne są na stronie internetowej LGD Ziemia Chełmońskiego w zakładce: nabory wniosków http://ziemiachelmonskiego.pl/pl/nabory-wnioskow/ |
Wszelkie informacje niezbędne dla prawidłowego wypełnienia wniosków udzielane są w biurze LGD „Ziemia Chełmońskiego” w godzinach pracy biura, pod numerem telefonu: 46 858 91 51 bądź e-mailem: biuro@ziemiachelmonskiego.pl
Załączniki do ogłoszenia
- Załącznik 1 do ogłoszenia 2/2023– Planowane do osiągnięcia w wyniku operacji cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki
- Załącznik 2 do ogłoszenia 2/2023 – Lokalne kryteria wyboru operacji
- Załącznik 3 do Ogłoszenia nr 2/2023– Uzasadnienie zgodności operacji z lokalnymi kryteriami wyboru
- Załącznik 4 do Ogłoszenia nr 2/2023 – Oświadczenie o zgodności wersji elektronicznej z wersją papierową wniosku
I. Operacje w ramach poddziałania 19.2 z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej (Inne/Własne)
1. Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 5z). Wzór wniosku w wersji 5z obowiązuje dla naborów ogłoszonych po 27 lipca 2022 r.
Materiały
Wniosek_o_przyznanie_pomocy_19_2_I_5_z
Wniosek_o_przyznanie_pomocy_19_2_I_5_z.xlsx 0.34MB Dodatkowe_arkusze_dla_podmiotów_współwnioskujących_19_2_I_5_z
Dodatkowe_arkusze_dla_podmiotów_współwnioskujących_19_2_I_5_z.xlsx 0.18MB Wniosek_o_przyznanie_pomocy_19_2_I_5z
Wniosek_o_przyznanie_pomocy_19_2_I_5z.pdf 1.00MB Dodatkowe_arkusze_dla_podmiotów_współwnioskujących_19_2_I_5_z
Dodatkowe_arkusze_dla_podmiotów_współwnioskujących_19_2_I_5_z.pdf 0.68MB Instrukcja_do_wniosku_o_przyznanie_pomocy_I_19_2_5z
Instrukcja_do_wniosku_o_przyznanie_pomocy_I_19_2_5z.pdf 0.77MB Informacja_dla_nabywcy_następcy_19.2_I_5_z
Informacja_dla_nabywcy_następcy_192_I_5_z.pdf 0.21MB
2) Biznesplan (wersja 5z)
Materiały
Biznesplan_19_2_I_5z
Biznesplan_19_2_I_5z.pdf 0.49MB Biznesplan_19_2_I_5z
Biznesplan_19_2_I_5z.docx 0.13MB Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych_19.2_I_ 5z
Biznesplan_Inkubator_19_2_I_5z.docx 0.12MB Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych_19.2_I_ 5z
Biznesplan_Inkubator_19_2_I_5z.pdf 0.50MB Biznesplan Tabele finansowe_19.2_inne_5z
BP_19_2_I_5z_TabFinans.xlsx 0.03MB Tabele_finansowe_Inkubator_Biznesplan_19_2_I_5z
Tabele_finansowe_Inkubator_Biznesplan_19_2_I_5z.xlsx 0.03MB Informacja_pomocnicza_Biznesplan_I_19_2_5z
Informacja_pomocnicza_Biznesplan_I_19_2_5z.pdf 0.70MB
3) Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
Materiały
Oświadczenie_o_wielkości_przedsiębiorstwa
Oświadczenie_o_wielkości_przedsiębiorstwa.xls 0.12MB Oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa
Osw_MSP.pdf 0.62MB Zasady_wypełniania_oświadczenia_o_wielkości_przedsiębiorstwa
Zasady_wypełniania_oświadczenia_o_wielkości_przedsiębiorstwa.pdf 1.27MB
4) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 9z)
Materiały
Umowa_19.2_inne_wł_9z
Umowa_192_inne_wł_wer_9z.pdf 0.57MB Umowa_19.2_inne_wł_wer_9z
Umowa_192_inne_wł_wer_9z.docx 0.12MB zał_nr_1_ZRF_19.2_inne_wł_umowa_9z
zał_nr_1_ZRF_192_inne_wł_umowa_9z.pdf 0.13MB zał_nr_1_ZRF_19.2_inne_wł_umowa_9z
zał_nr_1_ZRF_192_inne_wł_umowa_9z.xlsx 0.02MB zał_nr_2_wykaz działek_umowa_9z
zał_nr_2_wykdziałek_umowa_9z.pdf 0.08MB zał_nr_2_wyk.działek_umowa_9z
zał_nr_2_wykdziałek_umowa_9z.xls 0.05MB zał_nr_3_kary_umowa_9z
zał_nr_3_kary_umowa_9z.pdf 0.24MB zał_nr_3_kary_umowa_9z
zał_nr_3_kary_umowa_9z.docx 0.04MB zał_nr_3a_kary_umowa_9z
zał_nr_3a_kary_umowa_9z.pdf 0.31MB zał_nr_3a_kary_umowa_9z
zał_nr_3a_kary_umowa_9z.docx 0.03MB zał_nr_5_IMRB_IPRO_192_I_W_9z
zał_nr_5_IMRB_IPRO_192_I_W_9z.pdf 0.19MB zał_nr_5_IMRB_IPRO_192._I_W_umowa_9z
zał_nr_5_IMRB_IPRO_192_I_W_umowa_9z.xlsx 0.12MB zał_nr_6_Oświadcz_o_wyraż_zgody_umowa_9z
zał_nr_6_Oświadcz_o_wyraż_zgody_umowa_9z.pdf 0.22MB zał_nr_6_Oświadcz_o_wyraż_zgody_umowa_9z
zał_nr_6_Oświadcz_o_wyraż_zgody_umowa_9z.docx 0.03MB zał_nr_7_Oświadczenie_małż_rozdziel_umowa_9z
zał_nr_7_Oświadczenie_małż_rozdziel_umowa_9z.pdf 0.21MB zał_nr_7_Oświadczenie_małż_rozdziel_umowa_9z
zał_nr_7_Oświadczenie_małż_rozdziel_umowa_9z.docx 0.03MB zał_nr_8_Oświadczenie_współwł_umowa_9z
zał_nr_8_Oświadczenie_współwł_umowa_9z.pdf 0.21MB zał_nr_8_Oświadczenie_współwł_umowa_9z
zał_nr_8_Oświadczenie_współwł_umowa_9z.docx 0.03MB zał_nr_9_Deklaracja_małżo_współwł_wyraż_zgody_umowa_9z
zał_nr_9_Deklaracja_małżo_współwł_wyraż_zgody_umowa_9z.pdf 0.21MB zał_nr_9_Deklaracja_małżo_współwł_umowa_9z
zał_nr_9_Deklaracja_małżo_współwł_umowa_9z.docx 0.03MB zał_nr_10_RODO_umowa_9z
zał_nr_10_RODO_umowa_9z.pdf 0.17MB zał_nr_10_RODO_umowa_9z
zał_nr_10_RODO_umowa_9z.docx 0.03MB
5) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy
Materiały
Umowa_o_przyznaniu_pomocy_następcy_prawnemu_nabywcy_Beneficjenta_19.2_inne
Umowa_o_przyznaniu_pomocy_następcy_prawnemu_nabywcy_Beneficjenta_19.2_inne.pdf 0.19MB Zał_nr_2_Wykaz_działek
Zał_nr_2_Wykaz_działek.pdf 0.14MB Zał_nr_3_Informacja_o_przetwarzaniu_danych_osobowych
Zał_nr_3_Informacja_o_przetwarzaniu_danych_osobowych.pdf 0.17MB Załącznik_nr_4_Oświadczenie_małżonka
Załącznik_nr_4_Oświadczenie_małżonka.pdf 0.21MB Zał_nr_5_Oświadczenie_Beneficjenta_o_niepozostawaniu_w_związku
Zał_nr_5_Oświadczenie_Beneficjenta_o_niepozostawaniu_w_związku.pdf 0.21MB Zał_nr_6_Oświadczenie_Współwłaściciela_o_niepozostawaniu_w_związku
Zał_nr_6_Oświadczenie_Współwłaściciela_o_niepozostawaniu_w_związku.pdf 0.21MB Zał_nr_7_Deklaracja_małżonka
Zał_nr_7_Deklaracja_małżonka.pdf 0.21MB
6) Formularz wniosku o płatność (wersja 5z i 4z)
Wersja 4z formularza wniosku o płatność – obowiązuje w przypadku spraw, w ramach których odbyła się już ocena wcześniejszego etapu płatności lub trwa ocena wniosku o płatność a Beneficjent zobowiązany jest złożyć uzupełnienia w ramach tej oceny.
Wersja 5z formularza wniosku o płatność – obowiązuje w przypadku spraw, w ramach których planowane jest dopiero złożenie wniosku o płatność
Materiały
WoP_19_2_IW_5z
WoP_19_2_IW_5z.pdf 0.47MB WoP_19.2_IW_5z_edytowalny
WoP_19_2_IW_5z.xlsx 0.16MB Dodatkowy arkusz dla współwnioskujących_5z
WoP_19_2_IW_5z_ark_wspolwn_edytow.pdf 0.19MB Dodatkowy arkusz dla współwnioskujących_5z_edytowalny
WoP_19_2_IW_5z_ark_wspolwn_edytow.xlsx 0.07MB Instrukcja do wniosku o płatność_5z
1_IWoP_19_2_I_W_5z.pdf 0.96MB Wniosek o płatność_4z
WoP_19_2_I_4z_20190605.pdf 0.48MB Wniosek o płatność_4z_edytowalny
WoP_19_2_I_4z_20190723.xlsx 0.13MB Instrukcja do wniosku o płatność_4z
IWoP_19_2_I_W_4z.pdf 1.42MB Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu
Spr_z_real_BP_I_W_5z.pdf 0.15MB Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu
Spr_z_real_BP_I_W_5z.xlsx 0.03MB Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących_4z
WoP_19_2_I_4z_ark_wspolwn.pdf 0.37MB Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących_4z_edytowalny
WoP_19_2_I_4z_ark_wspolwn.xlsx 0.04MB
7) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
Materiały
Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji
IMBP_IPRO_19_2_5z_20210510.xlsx 0.12MB Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji
IMBP_IPRO_19_2_5z_20210510.pdf 0.38MB Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji
IP_IMBP_IPRO_19_2_I_P_20191004.pdf 0.52MB
8) Wskazówki dla użytkowników formularzy wniosków przygotowanych w formacie MS Excel
Materiały
Wskazowki_Do_Formularzy_Wnioskow_XLSX
Wskazowki_Do_Formularzy_Wnioskow_XLSX.odt 6.37MB